Chelona Ticketservice is een prima online verkooppunt voor de tickets van uw evenement. Als organisator kunt u dan ook bij ons terecht.

Wij zijn er uitsluitend voor kleine evenementen, dus geen grote zalen, festivals etc. Maar tot 400 personen zijn wij een goede partner.

Wij bieden:

  • Aanbieding van uw evenement op onze site
  • Doorkoppeling naar onze site op uw eigen site
  • Bestelprocedure en betaling via iDeal
  • Mogelijkheid tot gratis tickets
  • Kopers krijgen een e-Ticket (PDF)
  • Ticket layout in overleg
  • Stoelreserveringen mogelijk
  • Maximaal aantal tickets per koper in stelbaar
  • Tickets met QR code en eventueel barcode
  • Toegangscontrole met scan van uw smartphone of handscanner
  • Voorkomen van duplicaat tickets (fraude)
  • Snelle betaling van entreegelden achteraf
  • Gedeeltelijke betaling voorafgaand aan het evenement mogelijk

En het allerbelangrijkste: goedkope oplossingen.

U betaald een fee van 25 euro per jaar aan ons voor het gebruik van onze service. Deze is onafhankelijk van het aantal evenementen dat u bij ons onderbrengt. heeft u slechts een evenement en is dit kleinschalig, of zijn de tickets gratis dan kunnen we deze fee aanpassen naar beneden. Vraag een offerte aan.

Wij maken gebruik van het betaalplatform Mollie waarmee we de betaalmethode iDeal aanbieden. Kosten per bestelling zijn 0,29 euro exclusief BTW. Nogmaals, dit is per bestelling, dus als iemand 4 tickets besteld dan zijn de kosten totaal 0,29 euro.

Verder zijn er kosten die afhangen van uw wensen:

OmschrijvingKosten
Overboeking entreegelden per keer1,00
Kosten inrichten evenement10
Kosten eigen layout Ticket10
StoelreserveringOfferte

Wilt u voorafgaand al een tussentijdse betaling dan kost dit 5 euro extra ten opzichte van een enkele betaling meteen na het evenement. Bij gratis tickets vervallen deze kosten natuurlijk.

De normale ticket layout is inbegrepen. Wilt u de layout aanpassen met foto’s, achtergrond, extra tekst, sponsor banner etc. dan kunnen wij dit doen binnen het kader van de mogelijkheden die we met u bespreken. Indien u na het eerste evenement steeds dezelfde ticket layout blijft gebruiken zijn er na die eerste keer natuurlijk geen kosten meer.

Heeft u zitplaatsen en wilt u de bezoekers een stoelnummer laten reserveren, dan kan dit. We maken dan een plattegrond met de stoelen en hun nummering. Het spreekt voor zich dat een eenvoudige plattegrond met bijvoorbeeld 15 rijen van 25 stoelen met dezelfde ticketprijs goedkoper is dan een plattegrond met verschillende sectie, verschillende ticketprijzen etc. Prijs in een eenvoudige setting is 5,00 euro alle andere settings volgens opgave.

Als de stoel layout eenmaal gemaakt is kan deze, indien ongewijzigd, ook voor toekomstige evenementen gebruikt worden. Uiteraard zijn er dan na het 1e evenement geen kosten meer verschuldigd.

Alle prijzen zijn in Euro en exclusief BTW.

Voorbeeld

U organiseert 3 evenementen per jaar. Elk evenement verkoopt 150 tickets. U krijgt betaald na afloop van het evenement. Gemiddeld aantal tickets per bestelling bedraagt 2. De kosten per ticket zijn dan:

  • Jaarabonnement 25 euro
  • Kosten per evenement 15,00 euro / totaal 45 euro bij 3 evenementen
  • U krijgt 3 maal uitgekeerd na afloop voor 15,00 euro
  • Betaalkosten 225 bestellingen x 0,29 euro = 65,25 euro

Totaalkosten voor die 450 tickets bedragen dus 150,25 euro. Dit is per ticket 0,33 cent.

U zit dus al gauw onder de 0,50 euro per ticket. Deze 0,50 euro kunt u dan aanhouden omdat u dan zeker bent dat als er veel bestellingen worden gedaan voor 1 ticket per bestelling u niet de boot in gaat. Overigens zou in ons voorbeeld de kosten 0,48 euro zijn in het slechtste geval. Denk er wel aan dat onze prijzen exclusief BTW zijn.

Scannen

U krijgt van ons een gratis app voor op 1 of meerdere smartphones met camera. Deze zijn nodig om de tickets te scannen. De telefoons moeten in verbinding staan met een degelijk netwerk of wifi. Tickets die gescand zijn worden meteen afgeboekt en u kunt zien hoeveel mensen er al binnen zijn of nog moeten komen.

U kunt ook zorgen voor een QR scanner via USB gekoppeld aan uw laptop. Dit kan ook een barcodescanner zijn (optioneel). Voor deze laptop geldt ook dat hij met internet verbonden moet zijn. Offline kan ook maar dan kan maar met 1 scan device worden gewerkt. U krijgt dan een lijst met verkochte ticketnummers die te koppelen is aan de scanner.

Voor noodscenario’s krijgt de organisator een lijst met verkochte tickets zodat altijd handmatig kan worden gewerkt indien internet niet beschikbaar is.

Neem contact met ons op

*Verplicht veld

Deze website is beschermd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.